Som företag vill man så klart synas och att mångas ögon ska riktas mot en. Det finns nästan fler sätt att marknadsföra sig än det finns kameler i Sahara, och det gäller att veta hur man ska använda sig av de olika formerna av marknadsföring. Men en sak som vi vet är en positiv upplevelse för kunder och mottagare är att få personlig kontakt! Har du någon gång gått på en stor station och stött på ett uppbyggt rum som ett företag ställt upp för att visa en produkt eller liknande? Det kan handla om ett showroom, och de är en fantastisk form av marknadsföring där folk får en möjlighet att med egna ögon se och pröva på saker samtidigt som de får prata med någon från företaget! Man kan också ha permanenta showrooms, något som Porsche har. De öppnade tidigare i år ett nytt showroom i Umeå, så här skrev Västerbottenskuriren i slutet av 2012 om saken:

Märkets första showroom norr om Stockholm öppnar lagom till våren. Men det hade aldrig gått utan modeller med fyrhjulsdrift och dieselmotor. ”För mig är det en pojkdröm som går i uppfyllelse”, säger grundaren Johan Kriström. Det finns ungefär 900 Porschar registrerade från Västernorrland och norrut, och hittills har ett besök på serviceverkstaden inneburit en ordentlig resa söderut.

Om du ska bygga upp ett showroom gäller det att det ser proffsigt ut, och där kan du ta hjälp av http://storbildsfabriken.se/ för att få till riktigt snygga rollups, kanske temporära väggar eller annat som man kan behöva för att skapa ett riktigt snyggt showroom! Vi vet ju att människor är visuella varelser och om du till exempel har planscher av dålig kvalitet eller fula bilder, ja då kan du räkna med att det är vad folk kopplar till ditt företag. Och det vill du så klart undvika, så skapa ett snyggt och proffsigt showroom!